MK Einiö: Prinsessa

Prinsessa on mainio kasvutarina siitä, miten hän syntyy kalseaan kuningasperheeseen, kokee merkillisen lapsuuden, ryhtyy teinipunkkariksi, sitten hipiksi ja lopulta omaksi kuninkaalliseksi itsekseen. Aina mukana seuraavat kuitenkin esimerkiksi pupuystävät…

Einiön kynänjälki on erikoinen tässä minialbumissa, väittäisin silkaksi epäsarjakuvaksi, undergroundiksi. Hauskaa ja koukuttavaa. Tarinakin on mainio — kuninkaallisen perheen ja prinsessan elämä on välillä kuin missä tahansa keskiluokan perheessä, toisaalta sitten taas ei aina ihan niinkään.

Piirrosjälki on pienimuotoista, mutta tehokasta musta-valkoista ilmaisua. Albumi on taitettu ja painettu vanhaan tapaan, ns. pitkäksi vihoksi, tuo muistoja mieleen. Muoto sopii tarinaan erittäin hyvin, on siis sopivan epäsovinnainen. Ei tekijänsä taatusti ensimmäinen eikä viimeinen sarjakuva =D

Suosittelen tutustumaan uuteen kotimaiseen sarjakuvaan. Tekijän mukaan tämä on tarkoitettu Prinsessoille, Teineille ja Kaikille jotka Ymmärtävät. Lukemisen arvoinen jo erilaisuutensa takia. Kaikille sarjakuvan ystäville jotakin perinteistä poikkeavaa, ainakin välipalaksi!