Sinikka Nopola ja Tiina Nopola: Risto Räppääjä saa isän

Risto Räppääjä asuu kahdestaan tätinsä Rauhan kanssa. Elvi-täti on sitä mieltä, että Risto tarvitsee miehen mallia. Rauha alkaa sitten etsiä lehti-ilmoituksilla isäkokelaita, joiden täytyy olla urheilullisia. Tätien tietämättä naapurin Lindbergin setä naamioituu isähahmoksi, vaikkei oikeasti välitä urheilusta ollenkaan. Tästä sitten aiheutuu väärinkäsityksiä ja sähläystä.

Kirja on laadullisesti samaa tasoa kuin muutkin sarjan kirjat: tarina on toimiva ja kieli sujuvaa. Nopolat tosiaan osaavat kirjoittaa. Jos ei ole aikaisemmin lukenut yhtään sarjan kirjaa, ei välttämättä kannata aloittaa juuri tästä osasta. Aikaisemmista aloitettaessa pääsee ehkä vähän paremmin selville henkilöistä ja muista perusasioista. Sarja on siitä hyvä, että se sopii sekä tytöille että pojille, vaikka ensisijaisesti nämä onkin taidettu suunnata pojille.

Veera