Tuija Lehtinen: Sirkuskoira Rico

Sirkuskoira Rico on ensimmäinen osa Tuija Lehtisen lastenkirjasarjassa. Sen (ihmis)päähenkilönä on 10-vuotias Arttu, joka on sirkusperheestä ja nyt kiertueella kesälomansa aikana. Hän löytää koiranpennun, joka saa nimen Rico. Pentu lähtee sirkuksen mukaan ja aiheuttaa kaikenlaisia tilanteita matkan varrella.

Pidin kirjasta, koska pidän Lehtisen kirjoitustyylistä ja sirkus on kivan eksoottinen tapahtumaympäristö kirjalle. En ole aikaisemmin tainnutkaan lukea hänen lastenkirjojaan, joten oli hauska tutustua siihenkin puoleen.

Suosittelen kirjaa alakouluikäisille, sekä tytöille että pojille. Erityisesti koirista tai sirkuksista kiinnostuneille tämä on hyvä valinta, toki myös muille.