Soiva satukirja : Tuhkimo

Klassikkosatu Tuhkimo on saanut palkitun lastenkirjailija ja kuvittaja Sanna Manderin käsissä uuden muodon; nyt loihditaan taikasauvalla ilmoille taianomaisen ihastuttavia säveliä.

Tuhkimon tarina ryysyistä rikkauksiin lienee tuttu lähes kaikille, eikä itse tarinassa tälläkään kertaa piile sen kummempia kommervenkkejä. Teoksen pääasiallinen juttu – ainakin aikuisen näkökulmasta – onkin ehdottomasti Manderin persoonallinen, kukkiva kuvitus, jota katselee mielellään. Lapset sen sijaan innostuvat eniten varmasti kirjan erikoisuudesta, sen mukana kulkevasta taikasauvasta, jota napauttelemalla saa ilmoille erilaisia lyhyitä sävelmiä.

Taikasauvan myötä teos tarjoilee lastenkirjojen alati uudistuvalle efektirintamalle jotakin ihan uutta. Samalla se kuitenkin sisältää melko mukavasti tekstiäkin, joten äänten ohella tämä on ihan kunnollinen satukirjakin.

Samuel Davidkin: Rautakupoli – Kevään hengästyttävin romaani – Osta Suomalaisesta kirjakaupasta