Riku Talvitie: Tappava formaatti : Kuokkavieras

Tappava formaatti : Kuokkavieras

Kun elämme tosi-tv-formaatin kulta-aikaa, niin on pakko lukea tämä kirja ja viihteelle nousee kauhun kasvot. Välillä oli niin jännittävää, että oikein pelotti, kuinka kaikki tulee päättymään.

Kuokkavieras on tosi-tv, johon on kutsuttu tai päässyt joukko nuoria, joista yksi on kuokkavieras. He elävät keskenään niin kuin jossain Big Brotherissa, mutta hyvin pian alkaa tapahtua omituisia asioita.

Samaan aikaan muualla kummastellaan kadonneita ihmisiä. Peppi Jäätikkö on tomera poliisi, joka on seurannut Kuokkavieras-ohjelmaa ja samalla ihmetellyt näitä julkisuusnarkkareita. Sitten hänellä alkaa kehkeytyä ajatus, joka on melkoisen suuntaa antava.

Kuokkavieras-ohjelman vieraat ovatkin kaikki kidnapattu. Miksi ja kuka on kaiken takana, niin se viekin aikaa. Hyvin paljon kaikkea ehtii tapahtua ja niin kamalia, että lukijana on välillä ihan hiilillä, että kuinka tästä selvitään. Niin kovin kerrotaan, mitä talossa tapahtuu ja kun niitä lukee hiukset pystyssä on ihanaa muistaa, että onhan Peppi Jäätikkö.

Paikka paikoin on niin vauhdikkaita toimintakohtauksia, etten kyllä uskaltaisi moista tarinaa elokuvana katsoa, jos sellainen siis olisi mahdollista.
Mutta – jos joku seuraa tosi-tv-formaatteja, niin tämän kirjan luettua, niitä voisi katsella ihan eri silmällä.