Horacio Quiroga: Viidakkotarinoita

Viidakkotarinoita

Uruguaylainen Horacio Quiroga on kirjoittanut satuja, joista Viidakkotarinoita -kirjassa on julkaistu kahdeksan kappaletta. Ne ovat eläinaiheisia satuja, jotka sijoittuvat Argentiinan viidakkoon. Kirja on julkaistu alunperin vuonna 1918, mutta tekstit kuitenkin tuntuivat hivenen uudenaikaisemmilta.

Quiroga vaikuttaa olevan Etelä-Amerikan Rudyard Kipling; kirjassa tuntui olevan jonkin verran samaa henkeä. Pidin saduista, koska aiheena olleet villieläimet ja viidakko ovat omasta mielestäni niin kiinnostavia. Eksoottisuutensa takia nämä tosiaan olivat enemmän omaan makuuni kuin suomalaiset eläinsadut, eivätkä onneksi olleet alleviivaavan opettavaisia.

Veera