Angeles Gavira: Viiden kielen kuvasanakirja

Viiden kielen kuvasanakirja on juuri sitä mitä nimessään lupaa. Kirja on täynnä kuvia jotka ovat englannin, espanjan, ranskan, saksan ja suomen kielillä. Kirjassa on yli 6000 sanaryhmää, melkein jokainen ajattomasti kuvitettu. Sanat on järjestetty aihealueittain. Lisäksi myös sanoja, kuten ammatteja, joita on vaikea yhdellä kuvalla esittää.

Itse pidän kielenopiskelussa kuvista mielleyhtyminä ja vaikkei kirjassa opita lauseita eikä kielioppia saa sanakirjalla hyvin kartutettua sanastoa tai on hyvä alkupotku kielen opiskelun aloittamiseen.

Pieni pettymys sanakirjassa on, että viiteen kieleen kuuluu suomi. Olisin toivonut viittä vierasta kieltä sekä mahdollisesti suomennoksen joita ei välttämättä kuvien vuoksi tarvittaisi. Itse jäin kipeästi kaipaamaan italian kieltä tähän kokoelmaan. Silti kirja on kiehtova ja tulee piankin olemaan hiirenkorvilla jatkuvasta selailusta.

Paula

Paula on fanaattinen lukija ja yhtä aikaa on yleensä niin kaunoa kuin kaiken maailman tietokirjallisuuttakin luettavana. Paula etsii aina erikoisia lukukokemuksia, mutta silti joitakin lempikirjailijoitakin löytyy. Lukemisen lisäksi matkustelu ja kaikenmoiset käsityöt kuuluvat rakkaisiin harrastuksiin. Kaikki vinkit »