Maijaliisa Dieckmann: Ville Romunen ja mummo Tallinnassa

Ville Romunen ja mummo Tallinnassa on lasten seikkailukirjasarjan kuudes osa. Tässä osassa Ville ja Lilli saavat viestin mummolta, että nyt lähdetään matkalle. Matka suuntautuu Viroon, Tallinnaan. Siellä muun muassa katsellaan erilaisia nähtävyyksiä, tehdään historiallisia kaivauksia ja tavataan rosvopariskunta itse teossa.

Kirjaan on lisätty paljon tietoa Viron historiasta ja Tallinnan nähtävyyksistä. Oli kiva lukea kirjaa, joka tapahtuu tutuissa paikoissa. Sain silti siitä uuttakin tietoa, joka oli myös ihan hyvä asia. Kirja oli nopealukuinen, lähikirjastossani se olikin sijoitettu helppolukuisten kirjojen hyllyyn. Lukiessa ei oikeastaan häirinnyt ollenkaan, etten ollut lukenut aikaisempia osia sarjasta. Tämä oli kuitenkin sen verran hyvä kirja, että aion lukea muutkin kirjat jossain vaiheessa.

Maijaliisa Dieckmann on aikaisemmin kirjoittanut paljon lasten- ja nuortenkirjoja, jotka sijoittuvat historialliseen aikaan ja ympäristöön. Tämä kirjasarja poikkeaa aika paljon hänen aikaisemmasta tuotannostaan sisällöllisesti. Kirjailija kirjoittaa sen verran mukaansatempaavasti, että suosittelen lukemaan hänen muitakin kirjojaan.

Alennuskoodilla Kirjavinkit30 saat 30 päivän ilmaisen kokeilun!