Massahysterian kannessa on abstrakti värikäs valokuvio.

Jani Kaaro: Massahysteria

Länsi on pitkään idealisoinut yksilön rationaalisuutta. Valistusaika rakensi käsityksen ihmisestä rationaalisena ja autonomisena päätöksentekijänä, ja nykyaikanakin taloustieteellinen käsitys kaiken optimoivasta homo economicuksesta on edelleen yleinen. Jani Kaaron Massahysteria kuitenkin paljastaa ihmisen ajattelusta toisen puolen, joka kertoo, mi... Lue koko vinkki »
Mielitekoja

Ville Ojanen: Mielitekoja : Mitä päässä liikkuu ja miten mieli muuttuu

Keskitytäänpä hetkeksi ihmisen mieleen. Se on yhtä aikaa elämänikäinen tuttu ja silti ajoittain yllättää kantajansa oudoilla reaktioillaan ja tuntemuksillaan. Ih­misellä on ajatuksia, havaintoja, tunteita – mutta mistä ne kumpuavat? Aivot ovat jo itsessään käisttämättömän hieno elin, mutta mikä on niiden suhde mieleen? Varmaa on ainakin se, että mi... Lue koko vinkki »
Älä usko kaikkea mitä ajattelet

Joni Martikainen: Älä usko kaikkea mitä ajattelet

Aivosi johtavat sinua jatkuvasti harhaan. Arkikäsitykset ihmisten käyttäytymisen syistä ja käyttäytymisen todelliset syyt ovat ristiriidassa keskenään. Aivosi ottavat kaikenlaisia oikopolkuja, jotka voivat johtaa sinut huonoihin ratkaisuihin. Aivojensa toimintaa voi kuitenkin ymmärtää paremmin, jolloin pystyy tekemään parempia päätöksiä. Joni Ma... Lue koko vinkki »
Gurumarkkinointi

Antti Apunen ja Jari Parantainen: Gurumarkkinointi

Gurumarkkinointi-kirja lupaa kannessaan keittiöpsykologiaa insinööreille. Olennaisesti gurumarkkinoinnin idea tiivistynee Applen ja Nokian välillä. Kaikkihan tietävät, että Nokian insinöörit ovat kehittäneet upeita kännyköitä. Miksi kaikki sitten himoitsevat teknisesti upean N900:n sijasta Applen iPhonea? Suomalainen insinööri uskoo, että hyvä t... Lue koko vinkki »