Juha Vuorinen: After sun – sinun perääsi

Taas oli käsissäni kolumnikasa, joka oli tavattava alusta loppuun ja ei ollenkaan vastentahtoisesti. Oikeastaan sitä jo osaa odottaa, että saa jotain niinkin hersyvän herkullista, kuin vain Juha Vuorisen näpeistä irtoaa.

Sieltä jostain Andalusian paahtavan auringon alta on taas suollettu huumorilla maustettuja ajatuspaukkuja niin, että jollei naurata, niin herkistyy. Mikä vielä ihan parasta, niin laittaa ajattelemaan. Näissä tarinoissa porataan suoraan ytimeen, selvällä ja hemmetin rikkaalla suomen kielellä.

On otettu kantaa niin moneen asiaan, että oikein sitä kummastelee, miten Juha Vuorinen onkin ajan hermolla ja seuraa kaikkea, mitä tapahtuu. Tarttuu sitten kiinni aiheisiin niin terävällä tyylillä, että lukiessa voi vaan huokailla: totisesti, aamen!

”Kirja sujautetaan jokaisen vuoden 2019 varusmiehen ja -naisen selviytymispakkaukseen.” – Hyvä laastari harmitukseen!

Suosittelen tätäkin opusta ihan hikisellä mielellä, sillä: a) juttujen aiheet ovat osalle meistä tuttuja, b) ne ovat kirjoitettu äärimmäisen hyvällä tyylillä, c) huumoria on juuri sopivasti.