Juha Vuorinen: Romaanikerjäläinen

Romaanikerjäläinen, siinä se on kirjan kansikuvassa. Siinä se on polvillaan ja oikeasti anoo lukemaan kirjan! Minä luin, otin sen matkalukemiseksi ja luin sitä hotellissa, lentokentillä ja lentokoneissa. Erittäin sopivaa tekstiä, sillä sain lukea juttuja muun muassa matkustamisesta.

Koko opus on täynnä juttuja, kolumneja ja millaisia! Nauroin välillä ihan tikahtuakseni. Jutut ovat niin hulvattomia, mutta siitäkin huolimatta ihan tosia. Olin kaiken aikaa niin samaa mieltä, että minusta alkoi tuntua ihan Juha Vuoriselta… Etenkin siinä vaiheessa, kun istuin eräällä kentällä ja alaselkää pakotti, niin eikös vain osunut kohdalle kolumni, missä kerrotaan vatsapyörästä, joka vahvistaa niitä lihaksia, joita tarvitaan, ettei tulisi niitä alaselän kipuja.

Kirja oli minusta kiva ja piristävä välipala. Suosittelen tätä pakettia taas niille, joiden on vaikea keskittyä paksuihin romaaneihin ja pitkiin juoniin. Niin ja matkakirjaksi, kun ei kykene lukemaan kaiken aikaa, vaan vain ajoittain ja ulkoisten häiriötekijöiden vallitessa.

Olen aina liputtanut Juha Vuorisen puolesta. Hänen pitäisi saada palkinto siitä, kuinka paljon on edistänyt lukemista! Jos haluaa lukea jotain kansantajuista, niin kannattaa lukea Romaanikerjäläinen.