Tobias Holmberg ja Linda Skugge: Äiti, minulla on nälkä!

Tämä keittokirja toimii. Siitä todistaa se, että kirjasta on tarttunut jo neljä ohjetta lähes jokaviikkoiseen käyttöön. Lapsiperheille suunnattu keittokirja tarjoaa helppoja, nopeita ja maistuvia ruokia. Tavallisia, mutta nykyaikaisia.

Kirjaa markkinoidaan Linda Skuggen nimellä. Skugge on ruotsalainen bloggaaja ja toimittaja ja ilmeisen suosittu mediahenkilö. Kirjan varsinainen sisältö eli ruokaohjeet ovat kuitenkin Tobias Holmbergin käsialaa. Skugge on kirjoittanut kirjaan äärimmäisen imeliä pikku katkelmia lapsiperheonnestaan. Kuvituskin on äärisöpöä (tosin ei kuulemma Lindan lapsia) ja koko kirjasta huokuu vahva superäiti-fiilis.

Onneksi näitä katkelmia ei ole pakko lukea ja superäitifantasioista huolimatta ruokaohjeet ovat hyviä. Alaotsikko ”Apua kun lapset pyörivät helmoissa, ja kaipaat inspiraatiota ruoanlaittoon” lunastetaan kyllä täysimääräisesti. Kirjaa on helppo suositella lapsiperheisiin.