Christian Rönnbacka: Irina Tundra K18

Tämä kirja on todella mieltä avartava ja asenteita ravistava. Se kertoo erittäin mielenkiintoisen henkilökuvan Irina Tundrasta, jonka ammatti on striptease, seksiala.

Irina on kaunis nainen, joskin häntä on ”paranneltu” muun muassa silikoneilla. Miksi, niin siksi, että hän haluaa asiakkailleen vaan parasta. Kaikki pitää olla oikeilla kohdillaan ja hän on lähes täydellinen nainen, trimmattu vartalo ja kurvit niin, että kaarteissa on seksiä.

Luin kirjan ikään kuin tirkistääkseni, mitä tulee vastaan. Ja mitä tuli? Asiansa tunteva, fiksu nainen, ammatinharjoittaja, joka tietää, mitä tekee. Ennakkokäsitykset sain laittaa roskiin. Olin ihastunut. Työ kuin työ, kun sen tekee kunnolla, kunnianhimoisesti ja järkevästi.

Irina on nainen, joka ei ole alistettu työhönsä. Hän ei ole narkkari, joka tekee mitä tahansa, saadakseen rahaa. Hän on nainen, jolla on kaikki kortit pakassa. Hän antaa asiakkailleen eroottista silmänruokaa, laadukasta sellaista. Hän ei myy itseään petikaveriksi, anteeksi tämä, mutta oli pakko, sillä valitettavan usein näin voidaan ajatella. Irina Tundra myy itseään vain katsottavaksi.

Olin vaikuttunut siitä, millaisella taidolla tällaista ammattia voidaan harjoittaa. Voisinkin suositella niitä, jotka mieluilevat tällaista uraa, tutustumaan ensin tähän kirjaan. Minun on pakko suorastaan nostaa hattua toiminnalle, jota hän harjoittaa.

Christian Rönnbacka on koonnut Irinan tarinan loisteliaasti ja mikä vielä ihan sokerina pohjalla ja päällä, niin upeat kuvat, joita on runsaasti. Kuvien takana ovat Photolies-studion kuvaajat.

Suosittelen kirjaa käsi sydämellä kaikille ja etenkin niille, joilla on patriarkaaliset ennakkokäsitykset stripteasesta. Hommaa voi tehdä huonosti, mutta myös rautaisella ammattitaidolla.