Jäätelöt ja pirtelöt

Nyt kun kesä vain lähenee, on aika alkaa lueskella jäätelökirjoja. Itse en ole koskaan jäätelöä tehnyt, mutta tämän kirjan ohjeet ovat sen verran selkeästi kerrottu, että mahdollisuudet onnistumiseen ovat hyvät.

Jäätelöt ja pirtelöt -kirja on sisällöltään herkullinen. Se sisältää monipuolisesti ohjeita erilaisiin jäätelöihin. Miltä kuuloistaisi shampanjasorbetti, italialainen pistaasijäätelö tai ihan vain perus suklaahippujäätelö? Ja mitä olisi herkullinen kotona tehty jäätelö ilman makoisia kastikkeita. Ohje löytyy muun muassa kinuskikastikkeelle sekä karpalo-appelsiinikastikkeelle.

Ja jos sattuu niin, ettei jäätelö aina maistu, voi testata kirjan pirtelöohjeita. Voit kokeilla esimerkiksi viileää minttukaakaopirtelöä, persikka-appelsiinipirtelöä tai vaikkapa mausteista banaanipirtelöä.

Kirjan kuvat ovat luonnollisesti herkullisia. Ohjeet sisältävät ohjeistuksen sekä jäätelökoneella tehtävään jäätelöön, että pakastimessa jäädytettävään jäätelöön. Sisällys on jaettu muutamaan osaan; ”Coolit klassikot”, ”Hedelmäiset herkut”, ”Sävyä ja särmää”, sekä ”Oivallista oheen”.

Ja nyt eikun rohkeasti kotikokit omatekoista jäätelöä kokeilemaan!

Lina

Lukemista rakastava Lina oppi lukemaan 5-vuotiaana ja sen jälkeen kirja onkin ollut kädessä lähes aina. Lina tykkää etenkin dekkareista ja suomalaisten kirjailijoiden teoksista, mutta lukee mielellään myös jotain uutta ja erilaista! Kaikki vinkit »