Joulukalenteri : Joulupukki urheilee

Joulukalenteri : Joulupukki urheilee

No niin, nyt on mukava joulukalenteri, jossa ei ole roinaa ja jonka “luukut” eivät ole hetkessä avattu. Tässä kalenterissa on 24 tarinaa, joissa aiheena on “Joulupukki urheilee”.

Olin aluksi vähän paineissa, koska en ole urheiluihmisiä. Olen jotenkin syntynyt ilman urheilukipinää ja olen kyllä pystynyt elämään sen kanssa. Mutta kuinkas kävi tämän kirjan kanssa? Hyvin!

Jos on kirja ja 24 kirjailijaa, jotka ovat loihtineet kukin omalla tavallaan tarinan, missä on mukana urheilua ja joulupukki, niin lopputulos on, että kaikki maalissa. Olin ihan ällikällä lyöty.

Urheilusta voi kirjoittaa monin eri tavoin ja kyllä, heti huomasin, että oli kyllä kirjoittajilla tietoa lajista kuin lajista tai sitten vaan niin asiantuntevasti kirjoitettu, että uskoin kaiken, jopa lopulta joulupukkiin. Huumoria oli mukana ja tarinat niin vauhdikkaita, että oli siinä joulupukeilla oleminen.

Jos kirjoittajia on 24, joita en luettele tässä, niin olipa kiva tutustua uusiin ja yllättyä jo tutuksi tulleista. Oli eräskin kirjailija, joka kirjoittaa hyviä ja suosittuja kirjoja, mutta jotka eivät ole minun genreäni, niin yllätti minut nyt aivan täysin niin erilaisella tarinalla. Olin suorastaan ilahtunut siitä, että jos ihminen on kirjoittaja, niin sehän sitten kirjoittaa mistä tahansa, vaikka se oma alue olisikin erilainen.

Jokaiselle varmasti löytyy tästä se oma lemppari, joko laji tai tyyli tai sitten ihan joku muu syy. Saa lukea tarinan päivässä tai sit niin kuin jotkut kuulemma tekee, että avaa kaikki luukut kerralla, kun ei malta. No, siitä ei rangaista.