Hannah Miles: Juustokakut : 60 suussasulavaa leivonnaista

Juustokakut

Juustokakku on yksi niistä herkuista, jonka osaan tehdä melkein silmät kiinni. Kun perusohje on helppo, siitä on hyvä lähteä muokkaamaan herkkua uusiin ulottuvuuksiin.

Kannattaa muistaa että juustokakku on hieman raskaampi jälkiruoka, joten kannattaa unohtaa kaloreiden laskeminen. Kirjassa on juustokakkuja uudella tyylillä, yhdistettynä toiseen perinnejälkiruokaan sekä leivonnaisiksi muokattuna. Koko kirja alkaa sillä perinteisellä ja yksinkertaisimmilla juustokakulla. Kirjassa on kakkuja, joissa käytetään liivatetta ja sellaisia joissa käytetään muun muassa kananmunaa. Itse en pidä liivatteesta joten hienoa, että reseptejä on monenlaisia.

Jotkut reseptit ovat yltiömäisen makeita ja jopa hieman hankalia kuten pikkuiset juustokakut toffeetäytteisillä popcorneilla. Itselleni löytöresepti oli key lime -juustokakun ohje. Ja eikun leipomaan.

Paula

Paula on fanaattinen lukija ja yhtä aikaa on yleensä niin kaunoa kuin kaiken maailman tietokirjallisuuttakin luettavana. Paula etsii aina erikoisia lukukokemuksia, mutta silti joitakin lempikirjailijoitakin löytyy. Lukemisen lisäksi matkustelu ja kaikenmoiset käsityöt kuuluvat rakkaisiin harrastuksiin. Kaikki vinkit »