Jari Nenonen: Kipeät ja kuolleet

Kipeät ja kuolleet on pakkaus, jossa on kaksi osaa. Kipeitä ovat ne kaikki kamalan hauskat ”sairaudet”, joita kirjan alkuosa on täynnä. Taudit ovat aakkosjärjestyksessä alkaen Ahmimistaudista Yleiseen panetukseen. Tässä tapauksessa on erittäin viihdyttävää lukea näitä taudin kuvia, sillä on siellä joukossa totuuden siemenkin. Aina kun lukee lääkärikirjaa, löytää sieltä itselleen sopivan taudin, hyvässä lykyssä useammankin.

Loppuosa kirjasta on sitten erinäisiin tauteihin menehtyneiden muistokirjoituksia. Jos tavallinen muistokirjoitus on ylistävä, niin Korvaamattomat ei ylistä vaan on pikemminkin inhorealistista. ”En ota osaa. Ilonvalitteluni!” Jokaisessa kuolleen nimessä on auton nimi, Marco Kleinbuss, Elite Pjotr Mähönen ja niin edelleen.

Nenosen kirjat ovat täynnä alatyylistä ja mustaa huumoria. Tämäkään ei tee poikkeusta, joten jos haluaa hetken naureskella sellaisen huumorin parissa, niin olkaa hyvä!

Alennuskoodilla Kirjavinkit30 saat 30 päivän ilmaisen kokeilun!