Kuuntele! : Mikä sanoo kop-kop? & Mikä sanoo räyh?

Mikä sanoo prrr, entä mistä kuuluu lori-lori? Minkälainen ääni tulee, kun puraisee omenaa ja miltä kuulostaakaan pölynimuri? Kaikkiin näihin ja moniin muihinkin kysymyksiin löytyy vastaus kirjasta Mikä sanoo kop-kop?, joka on oivallinen äänikirja arkipäivän perusasioista, siitä äänimaailmasta, joka ympäröi meitä kotona.

Kirjan sisarteos, Mikä sanoo räyh? sen sijaan esittelee villieläinten ääniä, tiikerin karjuntaa, papukaijan raakuntaa ja apinan mölinää.

Molemmat kirjat sisältävät neljä ääninappia sekä neljä hienomotoriikkaa harjoittavaa liikuteltavaa osaa ja ovat laadukasta, hyvin kovakouraisempaakin käsittelyä kestävää materiaalia. Ne sisältyvät Oppi ja ilo -sarjaan, sen kaikista pienimmille, 0-3-vuotiaille suunnattuihin teoksiin. Oman kokemukseni mukaan kymmenkuinen on näille vielä hiukan liian nuori, liki kolmivuotias sen sijaan innostui edelleen kovasti. Erityisesti Kop-kop -kirjan kodinäänet osoittautuivat vallan mielenkiintoisiksi. Ehkä otollisin ikä tarttua näihin olisi yhden ja kahden vuoden välillä.

Kuten jo aiemmin olen tuonut julki, Oppi ja ilo -sarjaa voi pitää vähintäänkin laadukkaana ja onkin todella mukavaa, että se käsittää materiaalia myös aivan pienille oppijoille ja että sen tuotteet tuntuvat alati monipuolistuvan. Suosittelen!