Linda Olsson: Laulaisin sinulle lempeitä lauluja

Herkkä, kaunis kirja. Nuori ja vanha nainen, molemmilla takanaan rankkoja kokemuksia, elettyä elämää ja suuria tunteita, joutuvat pakon sanelemana naapureiksi. Molemmat ovat yksinäisiä omasta halustaan ja virittelevät hiljalleen erikoisen ystävyyden.

Ystävyyden, joka alkaa pikkuhiljaa pienistä asioista, mutta jossa käydään lopulta läpi kaikkein pahimmatkin tapahtumat. Lisäksi vietetään mukavaa aikaa toisen kanssa, koetaan yhdessä uusia tapahtumia tai vain ollaan ja syödään lettuja.

Itse pidin tästä, vaikka hiukan tehdyn makuista melankoliaa ja tapahtumia löytyy. Hiukan liian makeaa kirjallisuutta minulle. Kokonaisuudessaan ei kovin tavanomainen romaani kuitenkaan, joka teki tästäkin lukemisen arvoisen kokonaisuuden.

Kaunista maaseudun kuvausta yksinäisessä kylässä, muutenkin luonto on tärkeä osa kirjaa ja tapahtumia. Suosittelen herkemmän ja kauniin tyylilajin ystäville. Erinomainen kesäkirja tämäkin.