Meritta Koivisto: Lontoolainen rakastaja

Vernon Pembrook on tavallinen mies, historianopettaja. Ennen sitä hän oli orpokodin kasvatti, joka pääsi kouluun siivoojaksi. Hän oli suunnitellut säästävänsä opiskelurahat tullakseen lääkäriksi. Vaan peliin puuttui rehtorin vaimo, Erna. Erna opetti nuorelle Vernonille Kama Sutran ja siitä hyvästä Vernon sai opiskella opettajan ammatin.

Pian naiset, yksi toisensa jälkeen huomasivat Vernonin ja hänen kyvykkyytensä ja niin oli Vernonin kalenteri täynnä. Hän tapasi naisia muina päivinä paitsi tiistaisin, jonka hän omisti itselleen. Eräänä päivänä Vernon kuolee, joutuu yliajetuksi. Mitä sitten tapahtuu? Vyyhti purkautuu hiljalleen ja naiset saavat tietää, että heitä on useita. Heidän miehensä saavat tietää, että heidän vaimoillaan ollut Vernon. Kuinka käy?

Lontoolainen rakastaja on kiehtovan jännittävä ja esittelee lukijalle mitä moninaisimpia persoonia. Kirja ei ole itsestään selvä, vaan se on erittäin mielenkiintoinen ja jättää miettimään sitä, kuinka moni asia ei ole ollenkaan sitä, miltä se päälle päin näyttää.