Outi Pakkanen: Macbeth on kuollut

Tämä Outi Pakkasen dekkari näki päivänvalon jo 1999, mutta ilmestyi nyt pokkaripainoksena. No, ei haittaa, sillä niin hyvin on tämä säilynyt, ettei ikää huomaa kuin Häkkisen voitosta ja markka-ajasta.

Suuri Näyttelijä Arttu Jaala on kaikkien ihannoima näyttelijä, jolla on ollut loisteliaita rooleja. Juuri valmistellaan huikeaa näytelmää, pienellä näyttelijäporukalla. Vähän ennen ensi-iltaa tapahtuu murha. Arttu Jaala on kuollut.

Pakkanen marssittaa kaikki framille ja jokaisella tuntuu olevan jonkinlainen syy murhaan. Arttu Jaalan ex-vaimot Gitta Gröhn ja Elviira Metsä. Lisäksi tulee teatteriporukkaa, ohjaaja Perttu Väänänen, valaistusmies Niko Mäkiaho ja puvustaja Sariminna Elo. Jokaisella on joku kytkös Arttu Jaalaan, mutta millainen — se selviää, kun kirja etenee. Lisäksi on muutamia muita, kuten poliisit.

Draamaa piisaa, toki, koska eletään taiteilijaporukassa. Suuri tunteita ja salaisuuksia kirjasta pulpahtaa tämän tästä. Kuten Arttu Jaalan poika, kuka ja kenen kanssa.

Eletään Helsingissä, ollaan Lauttasaaressa ja keskustassa. Koska ollaan Outi Pakkasen kirjassa, niin toki Anna Laine on myös mukana. Unohtaa ei sovi syömistä, sillä jälleen kokataan herkkuja, joihin löytyy reseptit kirjan lopusta.