Jonathan Carroll: Naurujen maa

Naurujen maa vaikutti kansiensa perusteella mielenkiintoiselta tapaukselta. Neil Gaimanin suositukset ratkaisivat: tämä täytyy lukea. Kannatti, ja suosittelen kirjaa ehdottomasti muillekin oudon ja taianomaisen ystäville.

Kirja kertoo miehestä, joka ihailee erästä lastenkirjojen kirjoittajaa yli kaiken. Hän haluaa kirjoittaa tämän elämäkerran ja päätyy matkustamaan tämän kotikaupunkiin tekemään tutkimustyötä. Kaikki ei vain ole aivan niin yksinkertaista; kaupungissa on jotain outoa.

Kirjan ensimmäinen osa on kerrassaan tavallinen. Toisessa osassa tapahtuu jo kummia. Kolmannessa osassa outous räjähtää kertaheitolla silmille — kummallisena, mutta niin totena, että tapahtumat on pakko ottaa vakavasti. Kun Jonathan Carroll osaa vielä lopettaa tarinansa ytimekkäästi, tuloksena on loistavan taianomainen kirja.