Natsumi Hoshino: Neiti Koume, tiikeriraita 4

Koume ja kissanpennut temmeltävät jälleen niin kuin vain kissat osaavat. Koyuki etsii hyvää nukkumapaikkaa ja valinnoissa riittää isäntäväellä ihmettelemistä. Koume puolestaan katoaa mystisesti.

Neljännen osan tarinat kantavat yllättävän vahvasti heikomman kolmannen osan jälkeen ja päähenkilöiden – tai siis kissojen – luonteet tuntuvat syvemmiltä muihin osiin verrattuna. Koyuki ei tunnu enää pelkältä kiusankappaleelta, vaan hänestä löytyy uusia puolia. Sen sijaan ihmishahmot, tuntuvat jäävän pelkiksi kissojen palvelijoiksi.

Mari

Turussa asuva sudeettisavolainen Mari on kansatieteestä valmistunut miltei kaikkiruokainen bibliofiili. Kaikkein lähinnä sydäntä ovat elämänkerrat, sarjakuvat sekä spefi. Minua voi stalkata netissä oikealla nimelläni ja nimimerkin Seregi eri variaatioilla. Kaikki vinkit »

Haluatko saada edellisen viikon kirjavinkit suoraan sähköpostiisi joka maanantai? Tilaa uutiskirjeemme tästä ja liity listan 872 tilaajan joukkoon!