Siri Kolu: No on se nyt kumma, Taika Taksinen

Taika Taksinen tuli tutuksi kirjasta Tervemenoa Taika Taksinen, joka kertoi pahaa lähiönoitaa vastaan taistelevista Roosasta ja Larsista. Tarina jatkuu nyt toisessa osassa, jossa Taika Taksinen on luvannut olla kiltisti, mutta Roosa ja Lars eivät voi olla epäilemättä, että jotain on pielessä.

Niin onkin. Taika Taksinen pyrkii eduskuntaan! Lisäksi hän on huikean suosittu poptähti ja menestyksekäs tubettaja – taikakeinojen ansiosta, tietenkin. Eikä Taika Taksinen ole mikään yksinäinen lähiönoita, vaan noitia on kokonainen puolueellinen. Vaikeuksia on siis luvassa!

Onneksi Roosa ja Lars eivät ole yksin. Apuun saadaan Roosan uusi lemmikki, irlanninsusikoira Vappu, ja joukko Sirkuslaakson nykyisiä ja entisiä lapsia, joilla on kokemusta joko tästä tai jostain aikaisemmasta lähiönoidasta.

Luvassa on huikeaa seikkailua, kun lapset yrittävät vastustaa noitien valtaannousua kaikin keinoin. No on se nyt kumma, Taika Taksinen on hauska lastenkirja, josta irtoaa kyllä huumoria ja hyvää mieltä siinä missä Me Rosvolat -kirjoistakin.