Pipsa Possu ja metakkaa maantiellä : äänekäs autokirja

Pipsa Possu ja metakkaa maantiellä

Pipsa Possu perheineen on lähdössä eväsretkelle maaseudun helmaan. Pipsa odottaa retkeä innoissaan, Jyri-veli sen sijaan nyrpistää ajatukselle kärsäänsä; leikkiminen kotona olisi paljon mukavampaa. Retkelle kuitenkin lähdetään, perheen meluisalla, punaisella autolla ja pian Jyrikin jo kikattaa takapenkillä. Hän pitää autoista.

Mutta, mutta, eväspaikalle pääseminen ei käykään niin helposti, matkalle tulee mutka jos toinenkin. Ensin joudutaan ruuhkaan, sitten kaivuutöiden keskelle. Seuraavaksi päädytään seuraamaan palonsammutusoperaatiota ja lopulta on odoteltava ohittavaa junaa. Huh, mitä metakkaa! Taitaakin käydä niin, että retkeä vastustanut Jyri, nauttiikin siitä lopulta eniten.

Pipsa Possu ja metakkaa maantiellä on hyvin perinteinen äänikirja, jossa ääneen pääsevät erilaiset ajoneuvot. Itse ehkä olen nauttinut enemmän viime aikoina kohtaamistani hieman moderneimmista äänikirjoista, joissa äänten kirjo on ollut tämän kirjan metakkaa monipuolisempaa, mutta aivan varmasti pienet autoilijat pitävät tästäkin. Ne kaikista pienimmät luultavasti jopa enemmän. Tukevat kartonkilehdet tekevät opuksesta sopivan kovakouraisempiinkin lukuhetkiin.