Puuhaa ja opi värejä

Puuhaa ja opi värejä on värikäs ”opiskelu”paketti pienille piirtäjille. Se tutustuttaa käyttäjänsä värien maailmaan monin erilaisin tavoin. Paketin sisältämä tehtäväkirja antaa puuhailun ohella ensimmäisiä eväitä väriopista kiinnostuneille kertoen lähinnä pää- ja väliväreistä, värien sävyistä sekä lämmöistä. Pienet palapelit rakentuvat eri värisiksi kulkuneuvoiksi ja kaksipuolinen juliste on toiselta puolelta suuri värityskuva. Näiden lisäksi pakettiin sisältyy kuusi pystyssä pysyvää hahmoa, jotka soveltuvat esimerkiksi julisteen päällä leikitettäviksi.

Kokonaisuutena Puuhaa ja opi värejä on ihan hauska ja uskoisin lasten viihtyvän sen parissa. Itse kuitenkin ihmettelin hiukan, kuinka sen eri osaset mahtavat soveltua ainakaan yhden lapsen käyttöön. Jos on jo siinä vaiheessa, että väriopin käsitteet alkavat olla käsitettävissä, jaksaako innostua kolmipalaisista palapeleistä tai toisinpäin? Parhaiten tämä taitaisikin soveltua perheeseen, jossa on eri ikäisiä lapsia kaksi-kolmevuotiaista alkaen.

P.S. Paketti sisältää kyllä myös neljän väriliidun paketin, mutta mikäli haluaa päästä värittelemään kunnolla, kannattaa tilalle hommata vähän laadukkaammat välineet. Näistä hiukan miinusta.