Kira Hurme ja Mervi Larka-Lehto: Pyyhittävä kohti koulua : puuhaa ennen koulun alkua

Tutustuttani kesän mittaan erilaisiin Oppi ja ilo -sarjan tuotteisiin olen kerta toisensa jälkeen vakuuttunut sarjan laadukkuudesta. Tällä kertaa tutkinnan alla ollut Pyyhittävä kohti koulua -puuhakirja on erittäin monipuolinen tehtäväpaketti, jonka parissa pääsee käyttelemään aivonystyröitään niin matemaattisten kuin hahmottamista ja oivalluskykyä vaativien pulmien parissa. Numeroiden lisäksi tutustutaan myös kirjaimiin ja muotoihin sekä sivutaan hiukan värioppia, siis tehdään kaikenlaista, jota voisin kuvitella myös viskarissa ja eskarissa puuhattavan. Itse tykkäsin kovasti siitä, että puuhakirjaan oli lisätty myös muutamia liikuntatehtäviä; piirre, johon en tähän mennessä tehtäväkirjojen parissa ole törmännyt.

Eihän tätä voi kuin suositella. Pyyhittävyyden ansiosta kirjaa voi täytellä uudestaan ja uudestaan tai antaa vaikkapa kaverille, kun itseä alkaa kyllästyttää.

Kaisa Sutela on kirjamaailmaan työelämässään eksynyt – ja uppoutunut – teologi. Hän rakastaa kirjoja ja on kirjallisuuden lajien suhteen melko kaikkiruokainen, mutta viihtyy silti parhaiten laatukirjallisuuden parissa. Myös lastenkirjat ovat lähellä sydäntä. Kaisa harrastaa ruoanlaittoa ja sitä myöten Tunnelmallisia makuja -blogin pitämistä. Kaikki vinkit »