Jenni Höijer: Sokerileipurin hurmaavat herkut

Sokerileipurin hurmaavat herkut

Jenni Höijer on kondiittorimestari, joka on tullut kansalle tutuksi Huomenta Suomen Makuja -keittiöstä sekä hämeenlinnalaisen Sokerileipuri Suomisen yrittäjänä. Taitava kondiittori on nyt julkaissut ensimmäisen oman leivontaohjekirjansa.

Sokerileipurin hurmaavat herkut sisältää yli 60 makeaa ja suolaista leivontaohjetta. Kirjasta löytyy niin lastenkutsujen suosikkiherkkuja, erilaisia kakkuja kuin kahvipöytään nopeasti leivottavia luomuksiakin. Ohjeet löytyvät myös muun muassa tomaatti-vuohenjuustopiiraaseen sekä rukiisiin minipizzoihin. Useiden herkullisten ohjeiden lisäksi kirjasta löytyy myös perusohjeita monien kakkupohjien ja taikinoiden valmistamiseen sekä marenkien ja kastikkeiden perusreseptejä.

Hurmaavan herkulliset kuvat kruunaavat itse ohjeet. Uskoisin, että lähes kuka tahansa kotikokki onnistuu näissä luomuksissa. Ohjeet ovat selkeitä ja tarkkoja. Niitä seuraamalla voi syntyä toinen toistaan herkullisempia kakkuja ja leivonnaisia, unohtamatta tietenkään tämän ajan trendiherkkuja kuppikakkuja sekä kakkutikkareita. Ihan kirjan alussa on myös aukeamallinen perustietoa muun muassa liivatteen käytöstä, paistoajoista sekä vaniljasta ja italialaisesta marengista.

Tämä kirja sisältää kaiken kattavan tiedon perusleipomisesta hieman vaikeampiinkiin leivoksiin. Suosittelen tätä jokaisen leipomisesta tykkäävän kotikokin keittiöön.

Lina

Lukemista rakastava Lina oppi lukemaan 5-vuotiaana ja sen jälkeen kirja onkin ollut kädessä lähes aina. Lina tykkää etenkin dekkareista ja suomalaisten kirjailijoiden teoksista, mutta lukee mielellään myös jotain uutta ja erilaista! Kaikki vinkit »

1. Tämä täytynee hankkia jo ennestään nitisevään keittokirjahyllyyn… vaikuttaa hyvältä perusopukselta, josta voi hakea inspiraatiota !