Outi Pakkanen: Talvimies

Kansi: Outi Pakkanen: Talvimies

Dekkarin ystäville Talvimies on oiva valinta. Taattua tuttua Pakkasta, joka ei ole minua ainakaan vielä pettänyt. Kirjassa johdatellaan niin taitavasti lukija ajattelemaan milloin ketäkin syylliseksi. Oikein ihana perinteinen dekkari, missä murhatusta tehdään nilkki, niin että pääsee rauhassa ajattelemaan, että joutikin kuolla.

Sen jälkeen käydään läpi kaikki muut henkilöt, joista jokainen voisi olla murhaaja. Pakkanen kuvaa henkilöitään niin hyvin, että ne jäävät mieleen.

Kirjassa liikutaan Helsingissä ja se on yksi kirjan vahvuus, ainakin minulle. Olin juuri piipahtanut Erikinkadulla ja siksi oli kirjan myötä helppoa palata sinne uudestaan. Kirja paikkaa minun ajoittaista Helsinki-ikävääni. Tunnelman luojana Pakkanen on kyllä verraton ja ainoa, mikä harmittaa, niin se, että taas olen tilanteessa, kun on kaikki Pakkaset luettu ja voi vaan odottaa uutta 🙂