Aino Havukainen ja Sami Toivonen: Tatun ja Patun ihmeellinen joulu

Kansi: Aino Havukainen ja Sami Toivonen: Tatun ja Patun ihmeellinen joulu

Uusi vuosi, uusi Tatu ja Patu -kirjaTatun ja Patun ihmeellinen joulu on taas iso kuvakirja ja vaihteeksi taas tarinavetoisempaa tavaraa. Veera on kutsunut Tatun ja Patun kotiinsa viettämään joulua yhdessä, mutta joulunvietto lähtee lapasesta välittömästi, kun Tatu ja Patu päätyvät Veeran kodin sijasta tämän naapuriin.

Talo on ankea ja vailla joulukoristeita, joten Tatu ja Patu saavat idean: he päättävät hankkia mitä upeimmat joulukoristeet. ”Me siis tietenkin hankimme Veeran perheelle tuoreimman, tuoksuvimman ja tiheäpartaisimman joulupukin, mikä kaupungista löytyy. Sitten pystytämme sen olohuoneen nurkkaan ja koristelemme kauniisti!”

Niinpä niin. Outolan poikien käsitys joulunvietosta on vähintäänkin ihmeellinen, joten lopputulos on hivenen kaoottinen. Vaan mikäs sen hauskempaa. Lapsia ihmetytti hieman joulukirjan ilmaantuminen keskelle syyskuuta, mutta alkuihmetyksen jälkeen uusi Tatu ja Patu maistui entiseen tapaan. Huumori puree eskari- ja alakouluikäisiin ja kuvat ovat totuttuun tapaan täynnä pieniä yksityiskohtia tutkittaviksi.

Tämä on taattua laatua, on mukava huomata, että Aino Havukaisella ja Sami Toivosella pysyy taso korkealla ja kirjojen laatu hyvänä vuodesta toiseen.