Ritva Sarkola: Tavallinen tapaus

Sari Siljala on nuori tyttö, juuri täysi-ikäiseksi tuloa juhlinut, kun hänet murha­taan Helsingin Vuosaaren rantaan. Hän on hyvän perheen tyttö ja koulussa mallioppilas, mutta jotain on, mikä ei ihan kuulu joukkoon. Sarilla on salaisuus. Hänellä on suhde vanhempaan mieheen. Niin hyvin se oli salassa pidetty, ettei kukaan tiennyt tai kenenkään ei pitänyt tietää.

Seuraava ruumis on Lempäälän Ideaparkin sohvalta löydetty mies. Selviää, että mies on Sarin miesystävän veli. Luulisi, ettei näillä olisi mitään tekemistä toistensa kanssa, mutta kyllä on. Sarkola punoo langat yhteen erittäin taita­vasti. Lukija saa nauttia täysin palkein, kun kirjan henkilöitä marssitetaan esiin ja selvitetään, kuka kumma voikaan olla syyllinen.

Kirja on niin tätä päivää. Parisuhteen onnettomia kiemuroita, alkoholismia, perheen sisäisiä ongelmia. Miten kaikki on ihan jotain muuta, kuin miltä päälle päin näyttää.

Pidin erityisesti tässä kirjassa henkilökuvista. Sitä jotenkin vaan tutustui joukkoon uusia ja erilaisia tyyppejä.

Ritva Sarkola on tuottelias kirjailija ja kun on lukenut kaikki hänen kirjansa, voi palata lähtöruutuun ja lukea Tuula Sariolan kirjat.