Hanna Kökkö: Varjon jäljillä

Elämä hymyilee Manulle. Luvassa on hauska hiihtoloma tyttöystävä Helmin ja tämän isän kanssa Vantaalla. Hiihtolomalla juhlitaan Helmin 14-vuotissynttäreitä ja tsekataan Vantaalta uusia geokätköjä. Manun huolella miettimiä kuvioita sotkee kuitenkin Mila, Helmin uusi kaveri, joka osoittautuu hätkähdyttävän kauniiksi, Manunkin mielestä…

Pian paljastuu että Milalla on ongelma. Milaa väijyy varjo, joka muun muassa käy samoilla geokätköillä kuin Mila, pahimmillaan vain minuutteja ennen tai jälkeen Milan. Varjo jättää Milalle ahdistavia viestejä ja väijyy tätä. Helmi ja Manu haluavat auttaa Milaa ja alkavat pohtia, miten varjon saisi kiikkiin.

Varjon jäljillä tarjoaa jännittävää seikkailua, mutta myös romantiikkaa. Helmi ja Manu ovat söpö ja viaton pari, joiden geokätköilyharrastus on hauskaa seurattavaa. Kaikenlaisiin tapahtumiin pariskunta ajautuukin, mutta tälläkin kertaa kaikki kääntyy lopulta parhain päin. Suosittelen jonnekin alakoulun ja yläkoulun välimaastoon, etenkin geokätköilystä kiinnostuneille. Hanna Kökkö tuntee harrastuksen hyvin, joten geokätköilykuvaukset ovat uskottavia. Muutenkin tarinankerronta luistaa oikein mukavasti.