Laura Ertimo ja Satu Kontinen: Vesi : Kirja maailman tärkeimmästä aineesta

Vesi

Vesi on kiistatta maailman tärkein aine, ainakin ihmisten kannalta: ilman sitä ei olisi elämää. Vesi taas on oikein tyylikäs lasten tietokirja vedestä. Tai lasten ja lasten – kyllähän tästä löytyy uutta tietoa vaikka koko perheelle.

Kirja pureutuu veteen monin eri tavoin: kemiasta luontoon, ihmisistä veden syvimpään olemukseen. Kirja on täynnä mielenkiintoista tietoa vedestä ja kaikesta, mitä siihen liittyy. Mukavasti sai sivistyä itsekin, kun 11-vuotias kirjan luki ja esitteli kaikkea uutta oppimaansa. Sen jälkeen minun piti lukea kirjan ihan itsekin.

Satu Kontisen kauttaaltaan syvänsininen kuvitus on todella viehättävää ja luo kirjalle omintakeista tunnelmaa. Kirja on ilo silmille. Tätä tietokirjaa on helppo suositella kaikille: aihe koskettaa kyllä jokaista ja Laura Ertimo kertoo hyvin tutusta aiheesta eloisalla, kiinnostavalla tavalla.