Betty Barnden: Virkatut kukkatilkut : 75 hurmaavaa mallia torkkupeittoihin, asusteisiin ja moneen muuhun

Jälleen kerran on Moreeni onnistunut julkaisemaan ihanan käsityökirjan! Nyt on vuorossa Betty Barndenin laatima kokoelma virkattuja kukkatilkkuja. Kirjassa esitellään 75 erilaista mallia, joiden ohjeet on ryhmitelty muodoittain: mukana on neliöitä, kolmioita, vinoneliöitä, kuusikulmioita ja pyörylöitä. Ohjeet on annettu sekä sanallisina että piirroskuvioina, ja jokaisen mallin alussa on maininta vaikeustasosta. Lisäksi kirjan alussa on neuvoja virkkauksen perusasioista, tilkkujen yhdistämisestä ja reunusten virkkaamisesta, ja ennen varsinaisia virkkausohjeita mallit on vielä ryhmitelty värityyppien mukaisesti, joten kyllä näillä ohjeilla pitäisi valmista tulla. Eri mallien luovaa yhdistelyä auttaa se, että kaikki samanmuotoiset tilkut ovat aina keskenään samankokoisia.

Viime aikoina on siis ilmestynyt runsaasti viehättäviä käsityökirjoja, joiden julkaisussa etenkin Moreeni ja Minerva ovat kunnostautuneet. Pulma on lähinnä siinä, että useimmilla käsityön harrastajilla on vain rajallisesti aikaa käytettäväksi – mitä sitten, kun haluaisi toteuttaa kaikki mahdolliset mallit? Tähän runsauden pulaan Betty Barndenin kirja tuo taatusti oman lisänsä.