Robin ja Susa Ruuhilahti: Yhdessä

Yhdessä on kirjan nimi, joka on aika lailla sopiva, sillä kirja on tehty yhdessä ison joukon kanssa. Robin on nuori poplaulaja, jolle on kertynyt iso fanijoukko. Susa Ruuhilahti on koonnut fanien ajatuksia tähän kirjaan, jonka päähenkilö on Robin.

Kirja on raikas elämäntaito-opas nuorille, mutta kyllä ikääntyneemmätkin voivat sen lukea ja miettiä, miten on tullut elettyä ja vieläkö olisi jotain parantamisen varaa.

Robin nostaa itsetuntoa jokaisella sivulla. Käydään läpi eri asioita ja  miten niistä voi selviytyä. On Robinin teema tai aihe ja usein myös tehtävä eli kirja pistää ajatusten lisäksi myös toimimaan. Sen jälkeen tulee fanien ajatuksia. Kaikki koottu niin hyvin nippuun, että se toimii.

Positiivisuus on tämän kirjan punainen lanka. Itseensä uskominen. Jokainen on kaunis. Pidetään huolta toisistamme ja niin edelleen. Itsestään selviä asioita, joista on kuitenkin hyvä muistuttaa. Robin tekee sen tässä kirjassa minusta aika hienosti. Hän valaa uskoa jokaiseen ja hyvä niin. Tälläisen kirjan voisi lukea aina silloin tällöin, ihan vaikkapa piristykseksi ja jos on paha mieli, niin lohdutukseksi.

Joku voi ajatella, että kirja on simppeli ja naiivi, mutta kun se elämäkin on välillä sitä. Minulle tuli tästä kirjasta hyvä mieli ja toivon, että monelle muullekin tulee!

Runsas kuvitus on loistava. Upeat kuvat kantavat tarinaa ja siitä kuuluu kiitos Hannu Sormuselle.