Angela Drake: Yllätyskakut

Yllätykset kakuissa eivät välttämättä kuulosta herkulliselta, mutta Yllätyskakut -kirjan reseptien avulla leipomukset pääsevät uusiin ulottuvuuksiin. Yllätyskakkujen ideana on, että kakuissa on joko silmiä hivelevä yllätys taikka piilotettuja herkkuja.

Itse en pidä keinotekoisilla väriaineilla leikkimisestä, joten muutamat reseptit menevät pelkän esteettisen kikkailun puolelle. Lepakkokakun taas saa tehtyä yllättävän helposti näyttäväksi ja vihdoinkin on hyötyä lepakon muotoisesta piparkakkumuotista, joka on kaapin pohjalla lojunut. Myös jäätelötötterö kuppikakut vaikuttavat uskomattoman herkullisilta. Mielenkiintoisimpia ja uudenaikaisimpia ovat kakut, joiden sisään on piilotettu herkkuja kuin pinjataan. Kakun tekemistä on pakko kokeilla vain siksi, että näkee mitä tapahtuu viipaletta leikatessa.

Kätevälle leipurille, joka tykkää kokeilla uusia niksejä ja yllättää ystäviä.

Paula

1. Keitto- ja leivontakirjoja on mahtava lukea. Erityisesti herkulliset kuvat sykähdyttävät.