Boris Akunin: Akilleen kuolema

Muista Fandorin-kirjoista tuttu kenraali Sobolev kuolee hotellihuoneeseensa. Kuolemaa ollaan jo julistamassa itsemurhaksi, kun Erast Fandorin haistaa tapauksessa palaneen käryä. Paljastuu, että Sobolev ei itse asiassa kuollutkaan hotellissa, vaan hänet siirrettiin sinne kuolemansa jälkeen.

Sobolevin kuoleman takana on oltava murhaaja, jonka jäljille Fandorin säntää. Tästä jahdista seuraa kuitenkin vaikeuksia, sillä pian selviää, että Sobolevin murha johtaa korkealle tsaarin hallintoon.

Erilaisten mysteerien parissa askarrellut Fandorin saa tällä kertaa jahdata palkkamurhaajaa. Tällä kertaa myös palkkamurhaajalle annetaan tilaa: tämän tarina kerrotaan pidemmän kaavan mukaan. Ratkaisu tuntuu alkuun tylsältä, mutta kun palkkamurhaajan ja Fandorinin tiet kirjan lopussa kohtaavat, tarina käy taas jännittävämmäksi.