John Fagerholm ja Jaakko Riihimaa: Albert Järvinen

Mahtava paketti Suomen rockhistoriaa on näissä kansissa. Kirja on niin täynnä tietoa, että se on alkaa olla jo lähes “raamattu”. John Fagerholm ja Jaakko Riihimaa ovat tehneet ison työn ja onnistuneet siinä erinomaisesti.

Albert Järvinen oli niin monessa mukana ja niin taitava, että hänen elämäntyönsä koskettaa todella monia. Kun kerrotaan Albert Järvisen elämästä, on kerrottava lähes kaikkien muidenkin hänen aikalaistensa osuus ja se ei ole pientä. Marssitetaan framille kaikki, Pave ja Dave ja Royals ja tietysti Hurriganes, mutta Albert Järvisen musailu ei ollut pelkkää Hurriganesia.

Kirja on koottu hienosti kasaan ja yksikään aukeama ei ole samanlainen. Kuvia on runsaasti ja ne ovat kaivettu arkistojen albumeista. Melkein joka sivulla on jokin kuva ja jollei ole, niin on joku tietolaatikko, missä on tiivistelmä jostain muusikosta.

Albert Järvisen elämä oli erittäin mielenkiintoista ja vaiheikasta. Järvisen osaaminen monella alalla tulee hyvin esiin ja monelle se tulee ihan uusina asioina. Hänen kauttaan tulee esiin se koko aikakausi, mitä silloin elettiin ja millaista oli musiikin tekeminen ja muutenkin se musiikkipiireissä temmeltäminen. Muukin temmellys nousee esiin, se millä saatiin nuppi sekaisin…

Kaiken kaikkiaan tämä kirja on niin tuhti paketti, että uskon se kuluvan monissa käsissä.

Albert Järvisen Heads Off -biisi YouTubessa.

1. Tervehdys! Albert Järvinen kirja loppuun myyty joka paikassa?! Itse löysin sen Laukontorin antikvariaatti /Tampere ja naurettavaan 15€ hintaan 2- painos..Ja mm huutonetissä sama kirja 4 -painos 65€ ja sama kirja myös huutonetissä 1- painos 100€. No? Vkl kirja silmän alle..Jää tuo Harri Nykäsen Raid nyt kesken..