Sinikka Nopola: Eilan, Rampen ja Likan parhaat

Eilan, Rampen ja Likan parhaat on kokoelma viiden aikaisemman kirjan parhaista paloista. Tekstit ovat kirjailijan itsensä valitsemia. Meillä on näköjään jossain määrin samanlainen maku, koska tässä oli aika paljon samoja tekstejä, joita olen itse pitänyt parhaimmistoon kuuluvina.

Kokoelmasta näkee aika hyvin sen, miten tämä hämäläisperhe on vuosien varrella muotoutunut ja kehittynyt. Ehkä alkupäässä on kuitenkin enemmän niitä hyviä juttuja.

Sinikka Nopolan aikuisille kirjoitetuista teksteistä olen aina pitänyt eniten juuri Eilasta ja Rampesta. Kirjan esipuheen mukaan alunperin oli tarkoitus, että heistä kertovia juttuja tulisi vain yhden kirjan verran, mutta onneksi niitä on sittemmin tullut enemmän.