Joel Haahtela: Katoamispiste

Joel Haahtelan uusin ei petä. Kirja on kaiken kaikkiaan niin täyttä tavaraa, että siitä nauttii joka sivulla. Siinä ei ole mitään liikaa, eikä siitä puutu mitään.

Kirja alkaa sillä, että on henkilö, joka on kadonnut. Kun aletaan selvittämään hänen taustojaan, päädytään Raija Siekkiseen. Hänen traagiseen kohtaloonsa. Kirjan viehätys piileekin siinä, että se sekoittaa todella hyvin sen, mitä oikeasti tapahtui ja mitä tuskin tapahtui.

Päähenkilö, joka on kirjailija-lääkäri, lähtee seuraamaan paikkoja, joissa Raija Siekkinen eli ja asui. Tapaa hänen ystäviään ja keskustelee heidän kanssaan, penkoo arkistoja. Nostaa ikään kuin Siekkisen uudelleen eloon. Samalla selvitetään, miten kadonnut henkilö oli yhteydessä Siekkiseen.

Kirja on herkullinen ja avartava. Jos ei ole lukenut Siekkistä, tekee mieli tutustua hänenkin tuotantoonsa.