Christian Rönnbacka: Kävikö käry? Vakuutusetsivien parhaat tarinat

Vakuutusetsiviä on oikeasti olemassa ja tämä kirja antaa heistä mielenkiintoisen kuvan. Kävikö käry? on tarinaa toisen perään mitä uskomattomimmista yrityksistä huijata vakuutusyhtiöiltä korvauksia.

Christian Rönnbacka on kerännyt tähän kasaan omia ja muiden vakuutusetsivien tarinoita. Lisäksi on vähän tietoa siitä, mitä tuo työ on ja miten siihen päädytään. Hyvin ovat työllistyneet.

Kävikö käry? on oivaa luettavaa kaverille ääneen! Lyhyet tarinat ovat juuri omiaan siihen, eikä tipu juonen kulusta. Näin minä tein ja näin ollen lyötiin kaksi kärpästä yhdellä iskulla. Yhdessä oli sitten hauskaa kummastella, miten ihmiset voivat/uskaltavat/kehtaavat kaikkea vilunkia yrittää.

Jotkut tarinat pöyristyttävät täydellisellä typeryydellä kun taas joissakin tapauksissa ihmettelee ihmismielen kekseliäisyyttä. Silti täytyy nostaa hattua näille vakuutusetsiville, jotka haistaessaan ”palanneen käryä”, alkavat tutkia juttua ja sittenhän se vasta mielenkiintoiseksi käy.

Tämä kirja on hyvää viihdettä rehelliselle kansalaiselle, mutta hyvä oppikirja niille, jotka ovat suunnitelleet vakuutuspetosta. Mitä tämä kirja opettaa: Ei kannata yrittää! 33 päätyökseen tätä tekevää vakuutusetsivää ovat tarkkoina!