Milla Paloniemi: Kiroileva siili 3

Sarjakuvien aatelia ovat kaikki Siili-sarjikset, joista käsissäni viimeksi oli tuorein Siili-kokoelma. Jos tykkää kiroilevasta ja niin kovin sympaattisesta siilistä, niin tässä on vaan niille lisää siilimäistä eloa.

Siili murehtii, rakastaa ja elää omalla siilimäisellä tyylillään. Siili niin kuvastaa perisuomalaista tunne-elämää. Luulen, että siinä on siilin viehätys, kun siihen voi samaistua. Jokaiselle voi kolahtaa joku strippi, että just noinhan se on.

Milla Paloniemi piirtää siilejä niin kivasti, että kaikki tunteet on osattu kuvata. Kun siilillä on kyynel silmäkulmassa, se osaa olla tosi hellyyttävä. Siilejä on siis useampi ja jokainen niistä on niin hauskan persoonallinen.

Siili osaa olla piikikäs, mutta oikeasti se menee niin kuin tutussa runossa, että ”piikkikuoren alla siilin hellys piili…”