Jukka Behm: Matkoilla

Nyt lähdetään matkoille. Varsinaisen nojatuolimatkan voi heittää aina Thaimaaseen asti kun avaa Jukka Behmin uuden kirjan ja antaa mennä.

Päähenkilönä on kirjailija, Jaana Varis, jonka mukana avautuu koko turistikohde kaikkine houkutuksineen. Kirjailijan matkassa kurkistetaan, ollaan matkoilla, kirjoittamisen maailmassa, missä on huomattavasti mielenkiintoisempaa kuin Phuketissa. Aivan kuin olisi kirjailijan pään sisällä tarkkailemassa sitä menoa ja ennen kaikkea, mitä voisi tapahtua… Phuketissakin.

Kirjassa tutustuu moniin muihinkin matkailijoihin. Jaana Varis johdattelee heidän maailmaansa, jonne lukija pääsee matkalle. Kirja on siis yhtä matkaa, milloin kenenkin kanssa ja milloin minnekkin, mielen maisemiin.

Jukka Behmin teksti on erittäin rikasta ja tempaavaa. Voisin verrata viiniin: maku on täyteläinen ja runsas, rikas ja hapokas ollen samalla hedelmäinen ja helposti nautittava. Jälkimaku on pitkä ja aromikas.