Krista Petäjäjärvi: Pimppini on valloillaan : naisiin kohdistuva seksuaalinen vallankäyttö

Huolimatta siitä, että kirjan nimi voi vaikuttaa aika vekkulilta, jopa pikkasen tuhmalta, jopa niin, että yritin sitä hieman lapsilta piilotella, niin koko kirja on täynnä asiaa. Naisen kokema seksuaalinen vallankäyttö on tyrmistyttävää.

Suuri joukko suomalaisia naiskirjailijoita on kirjoittanut mitä erilaisimpia tarinoita siitä, miten naiselle tai tytölle on käynyt huonosti. Miten naista vahvempi vaan ottaa vallan ja tekee mitä lystää. Siinä on ihmisyys ja toinen kunnioitus kaukana. Kaikki tarinat ovat todella hyvin kirjoitettuja, ilman minkäänlaista hysteriaa tai provosointia. Niitä vaan lukee ja lukee, vaikka kurkkua kuristaa. Sitä alkaa pikkuhiljaa suututtamaan, että miksi naisen olisi oltava kiltti ja hiljaa, kärsittävä ja jotenkin uskottava, että oma vika. Koskaan ei ole oma vika, jos toinen vaihingoittaa tai satuttaa, niin että sattuu koko elämän ajan.

Kirja on jaettu kuuteen osaan ja jokaisen osion aloittaa joku asiantuntija ja vasta asiaosuuden jälkeen alkavat tarinat. Asiaosuudet käsittelevät  seksuaalista vallankäyttöä tapakulttuurin, rikosoikeuden, kirjallisuuden, sosiologian ja psykologisen kohtaamisen kautta.

Tämä kirja on erittäin mielenkiintoinen herättäjä. Takakannessa kerrotaan, että teoksen tarkoitus on myös auttaa traumaattisten kokemusten käsittelemisessä.