Maia Raitanen: Sano muikku! : Suomen viehättävin kalakirja

Suomen vesissä uiskentelee 69 kalaa! Ne kaikki on esitelty tässä näppärässä kalakirjassa, jonka nimi ei suotta ole Suomen viehättävin kalakirja.

Jokaisesta kalasta on kerrottu kaikki sen ominaisuudet, strategiset mitat, arvioitu elinikä ja milloin lisääntyy. Kartta kertoo, missä päin Suomea kala ui. Hyvä tunnistuskuva auttaa tekemään hyviä tunnistuksia. Kalan latinankielinen nimi on ihan ekstraa.

Kirjassa on hauskat piirroskuvitukset, jotka kuvaavat kaloja niiden vinkkelistä. Kaloilla on jopa puhekuplat eli pääsemme ihan todella kalojen maailmaan.

Tämän kirjan voi ottaa mukaan kalaretkille. Sen voi antaa lapsille tai niille, jotka eivät juuri lue, sillä tekstin määrällä tätä kirjaa ei ole pilattu. Kuvat kertovat lähes kaiken oleellisen.