Veikko Neuvonen (toim.): Suomen Lapin lumous

Suomen Lappi on upea paikka. Suomen Lapin lumous takoo tätä totuutta lukijan päähän kaksikielisesti suomeksi ja englanniksi. Kirja esittelee Lapin luontoa ja matkailua, kasveja ja eläimiä.

Matkailun lisäksi Lapin elinkeinoista esitellään porotaloutta ja kullankaivuuta. Matkailustakin kerrotaan mielenkiintoisia yksityiskohtia matkailun historiasta, mutta esimerkiksi laskettelukeskuksia sivutaan varsin nopeasti. Hyvä niin – ne osaavat kyllä hoitaa oman markkinointinsa.

Kirjan valokuvat ovat kaunista katseltavaa ja esittelevät Lapin erämaat monipuolisesti ja näyttävästi. Esimerkiksi Lapin erikoiset aapa- ja palsasuot tulevat lukijalle tutuksi kiitos kauniiden kuvien. Tätä kirjaa on ilo lukea ja selailla.

Kaksikielisyys on kirjalle selvä plussa, teos lieneekin parhaimmillaan juuri ulkomaalaisten käsissä.

1. Mielelläni Lapissa käyn, kiva lukea tämä (varmaan upea) kirja

2. Mielenkiintoinen kirja, ainakin tällaiselle Lapista pitävälle

3. Jos voittaisin Veikko Neuvosen luontokirjan antaisin sen lahjaksi ystävälleni, joka harrastaa luontokuvausta.

4. Lapinkävijänä ,Veikko Neuvosen luontokirjaa arvostan ehdottomasti.

5. Kerran olen käynyt Lapissa ja jäi ikuinen kaipuu päästä uudelleen. Tämä kirja on varmaan niin upea, että sitä katsellessa on jo Lapissa….

6. Suomen lapin lumous olen muutaman kerran käynyt ja ja aina AJATUKSISSANI PALAAN SINNE UUDELLEEN