Jari Nenonen: Tyhmät harrastukset

Tyhmät harrastukset on erittäin avartava opus harrastusten maailmaan, aina aerobicista yleisurheiluun. Siihen väliin mahtuu tolkuton määrä jos vaikka mitä harrastuksia. Miten niitä riittääkin. Jokainen kyllä löytää omansa – mikäli uskaltaa ottaa riskin ja kestää sen huumorisävytteisen kritiikin, jolla jokainen harrastus tässä avataan.

Joka ikinen laji on siis otettu käsittelyyn eikä ollenkaan silkkihansikkain, vaan jokaisesta on löydetty ne kaikista tyhmimmät ja korneimmat jutut.

Jos ei ole ottanut jo itseensä siitä, että se oma iki-ihana harrastus on saanut melkoisen ryöpytyksen, voi jatkaa hyvillä mielin. Hyvä mieli tulee siitä, kun panee vaan naurattamaan. Naurattaa se tyyli, jolla Jallu on paneutunut näihin harrastuslajeihin ja hauskinta se, että on aika lailla oikeilla poluilla.

Hattua nostan siitä, että täytyy olla ihan kiitettävät taustatiedot pystyäkseen irvimään oikein. No hyvä, ringette ja potkunyrkkeily ovat saaneet vain yhden rivin. Muista on sitten sitäkin laajemmin.

Kirja on harmiton ja sitä voi kivasti lukea ääneen sohvan nurkassa hänelle tai heille.

1. Kiitos vinkistä, en ole huomannutkaan, että Jallulta on tullut taas kirja! Jos se jatkaa radiopakinoiden linjalla, ei voi kuin nauraa. Etsittävä käsiin jostakin, pakko.

2. Hyvä kirjavinkki ja täytyypä etsiä tuo kirja käsiin ja lukaista mitä omista harrastuksista löytyy 🙂

3. Kuulostaa hyvältä, pistetäänpä seurantaan josko näkyy kirjastossa.