Taina Hynninen: Yhteisiä tarinoita : Kouvolan teatteri 50 vuotta

Kouvolan teatteri tuli kunniakkaaseen keski-ikään. Menneitä vuosia voi muistella historiikista, johon on koottu kaikea vuosien varrella sattunutta ja tapahtunutta.

Yhteiset tarinat alkavat alkuvaiheista, siitä kun teatteri perustettiin. Tarinat on jaettu aikakausiin, jotka muodostuvat teatterin johtajien palvelusvuosista Kouvolan teatterissa.

Ääneen pääsevät näyttelijät ja muu henkilökunta, kaikki vuosien mittaan talossa olleet johtajat. Yhteiset tarinat ovat yhteisiä ja usean tarinan saa lukea eri versioina. Ikään kuin katsottaisiin asiaa ensin edestä ja sitten takaa. Tavallista katsojaa kiehtoo, mitä tapahtuu kulissien takana. Teatteri on aina niin mielenkiintoinen paikka ja niin on siitä kertova kirjaklin.

Lukuisat hienot kuvat rikastavat tarinoita ja niiden parissa on mukava uppoutua teatterin maailmaan.

Kirjaa voin suositella ihan käsi sydämellä kaikille, oli sitten käynyt Kouvolan teatterissa tai ei.