Juha Vuorinen: Buenos días kirvesvartta

Andalusian aurinko on porottanut kaljuun päälakeen siihen malliin, että sillä on seurauksensa. Buenos días kirvesvartta on melkoinen juttupaketti.

Kaikki tunteet peliin, kun tätä lukee. Olen ihan tosissani, sillä jos välistä naurattaa makiasti, niin kyllä sitten on sekin paikka, kun tippa on linssissä. Sitten ne tarinat, kun sitä pää nytkähtelee siihen malliin, että ihan on samaa mieltä.

Andalusiasta käsin onkin mukava ottaa kantaa asiaan kuin asiaan, etenkin kun on se kanta ja milloin se on korkea, toisinaan matala. Yhdysvaltain nykyinen presidentti saa oman kauhallisen tämän tästä, mutta ihan oma vikansa.

Ihan parasta antia ovat ne jutut, joissa kerrotaan paikallisia juttuja, koska tottahan suomalaista kutkuttaa aina se, mikä meille on erilaista, vaikkapa asuntokaupat ja sähkösopimukset. Ei varmaan huvita niitä paikallisia siellä Espanjan mailla.

Niin ja tietysti ne herkkupalat, joissa on perhe mukana! Jokainen perheellinen voi heti nauraa mukana, saa anteeksi monta omaa mokaa, kun saa lukea, että sattuuhan sitä muillekin.

Juha Vuorisen kolumnit/pakinat/tarinat ovat elämän eliksiiriä, koska ne ovat niin suoraan asian ytimestä. Niitä on kiva lukea yksin, kaksin ja jopa joukolla. Minä luin ensin yksin ja vessassa. Nyt on menossa toinen kierros ja luen niitä niille, jotka haluavat kuunnella ja niitä muuten piisaa.