Hanna Skyttä: Detox : puhdista kehosi haitta-aineista

Detox

Jos on kiinnostunut omasta hyvinvoinnistaan, kannattaa lukea tämä kirja. Se kertoo Detox-menetelmästä, kuinka “siivota” oma kroppa kaikesta sinne kertyneestä kuonasta. Heti aluksi on mainittava, että vaikka ei päätyisikään Detoxiin, kirja kannattaa ehdottomasti lukea. Niin paljon siitä saa sellaista tietoa, joka kannattaa vaan painaa mieleen.

Kirja on kuin jännäri; se kertoo niin paljon kaikesta muusta ja kaiken aikaa odottaa, että jo päästäisiin asian ytimeen: miten Detox-menetelmä toimii ja kuinka se aloitetaan. Sitä ennen kerrotaan hyvin seikkaperäisesti siitä, kenelle se sopii ja mistä kaikesta haitta-aineita ihmisen kehoon oikein tulee (vaikka mistä!). Kuvataan erilaisia puhdistavia ruokavalioita ja ulkoisia puhdistushoitoja. Kaikki tämä kerrotaan ikään kuin esipuheena, jotta olisi valmis varsinaiseen puhdistukseen.

Kun saa lukea esimerkiksi miten kannattaa välttää valkoisia jauhoja ja sokeria, sitä nostaa lipun salkoon, että minähän tiesin sen. Uusia vinkkejä voi silti poimia roppakaupalla omaan käyttöön, vaikkapa niin, että sitä saattaisi joskus olla valmis Detox-menetelmän suorittamiseen.

Vaikka kirjan kannessa jo lukee, että kirja sisältää kolme ohjelmaa, jotka virkistävät, kaunistavat ja hoikistavat, niin kyllä kirjassa tulee esille paljon muutakin. Kyseessä ei ole mikään kauneudenhoitokirja tai laihdutusopas. Siinä on hyviä vinkkejä jokaiselle, miehelle ja naiselle, siitä miten arki maistuisi paremmalle, miten jaksaisi eikä olisi aina väsynyt.

Lopussa on ruoka-ohjeita kaikille niille, jotka niistä tykkäävät. Herkkuja jokaiselle ja miten terveellisiä!

Kyllä, tämä kotimainen kirja saa minun suositukseni ja paikan kirjahyllyssäni.